İKA650 - İRLANDA ROMANI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İRLANDA ROMANI | İKA650 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası Diğer: metin analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin 18. yüzyıldan günümüze kadar İrlanda romanının gelişiminde katkısı olmuş roman yazarlarının eserlerini (Maria Edgeworth, Lady Morgan, Bram Stocker, James Joyce, Samuel Beckett, Patrick McCabe, John McGahern gibi) dönemleri yansıtan sosyal, politik, kültürel ve estetik gelişimler ışığında inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste 18. yüzyıldan günümüze kadar farklı dönemlerin özelliğini yansıtan İrlanda roman yazarları (Maria Edgeworth, Lady Morgan, Bram Stocker, James Joyce, Samuel Beckett, Patrick McCabe, John McGahern gibi) ve eserleri sosyal, politik, kültürel ve estetik bağlamda incelenir. | |||||
Kaynaklar | James Acheson. The British and Irish Novel since 1960 James Cahalan. Irish Novel: A Critical History Vera Kreilkamp. The Anglo-Irish Novel and the Big-house Gerry Smith. The Novel and the Nation: Studies in the New Irish Fiction K.D.M. Snell. The Regional Novel in Britain and Ireland 1800-1990 İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. Romanın doğuşuyla bağlantılı olarak ülkenin sosyal ve politik durumuna gönderme yaparak İrlanda'da 18. yüzyılda romanın durumunun incelenmesi |
2. Hafta | Roman türünün özellikleri ve "biçimsel gerçekçilik", Watt ve McKeon'ın kuramlarının karşılaştırılması. |
3. Hafta | İrlanda romanında hiciv türünün başlangıcı olarak görülen Jonathan Swift'in Gulliver's Travels, Laurence Sterne'nün Tristram Shandy'nin incelenmesi |
4. Hafta | 19. yüzyılda İrlanda'ya özgü ilk izlekler (Maria Edgeworth ve Lady Morgan'dan seçilen birer eserin yorumlanması) |
5. Hafta | 19. yüzyılda İrlanda'ya özgü ilk izlekler (Maria Edgeworth ve Lady Morgan'dan seçilen birer eserin yorumlanması) |
6. Hafta | İlk İrlanda gotiği olan Maturin, Le Fanu ve Bram Stocker'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi |
7. Hafta | İlk İrlanda gotiği olan Maturin, Le Fanu ve Bram Stocker'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Modern dönem İrlanda roman yazarlarından Samuel Beckett, James Joyce ve Brian O'Nolan'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi |
10. Hafta | Modern dönem İrlanda roman yazarlarından Samuel Beckett, James Joyce ve Brian O'Nolan'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi |
11. Hafta | Çağdaş toplumsal durumu, şehirde ve kırsal kesimdeki değişimi temsil eden romanların incelenmesi. |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | Çağdaş toplumsal durumu, şehirde ve kırsal kesimdeki değişimi temsil eden romanların incelenmesi |
14. Hafta | Çağdaş toplumsal durumu, şehirde ve kırsal kesimdeki değişimi temsil eden romanların incelenmesi |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | ||||
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek