İKA650 - İRLANDA ROMANI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İRLANDA ROMANI İKA650 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
Diğer: metin analizi  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin 18. yüzyıldan günümüze kadar İrlanda romanının gelişiminde katkısı olmuş roman yazarlarının eserlerini (Maria Edgeworth, Lady Morgan, Bram Stocker, James Joyce, Samuel Beckett, Patrick McCabe, John McGahern gibi) dönemleri yansıtan sosyal, politik, kültürel ve estetik gelişimler ışığında inceleyebilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 18. yüzyıl İrlanda?sının sosyal, kültürel ve politik özelliklerini bilir.
  2. biçim ve içerik açısından 18. yüzyıl İrlanda romanını çözümler ve romanların toplumsal arka planı ne ölçüde yansıttığını tartışır.
  3. biçim ve içerik açısından 19. yüzyıl İrlanda romanını tanır.
  4. türdeki gelişimi tartışır.
  5. toplumsal gerçekçililği biçemdeki değişime paralel olarak gözlemler.
  6. Modern İngiliz romanıyla İrlanda romanı arasındaki ortak noktaları bilir.
  7. 1. ve 2. Dünya Savaşlarının İrlanda romanı üzerinde yarattığı etkiyi çözümleyebilir.
  8. Günümüz İrlanda romanını etkileyen sosyal ve edebi etkileşimleri bilir.
Dersin içeriğiBu derste 18. yüzyıldan günümüze kadar farklı dönemlerin özelliğini yansıtan İrlanda roman yazarları (Maria Edgeworth, Lady Morgan, Bram Stocker, James Joyce, Samuel Beckett, Patrick McCabe, John McGahern gibi) ve eserleri sosyal, politik, kültürel ve estetik bağlamda incelenir. 
KaynaklarJames Acheson. The British and Irish Novel since 1960
James Cahalan. Irish Novel: A Critical History
Vera Kreilkamp. The Anglo-Irish Novel and the Big-house
Gerry Smith. The Novel and the Nation: Studies in the New Irish Fiction K.D.M. Snell. The Regional Novel in Britain and Ireland 1800-1990
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş. Romanın doğuşuyla bağlantılı olarak ülkenin sosyal ve politik durumuna gönderme yaparak İrlanda'da 18. yüzyılda romanın durumunun incelenmesi
2. HaftaRoman türünün özellikleri ve "biçimsel gerçekçilik", Watt ve McKeon'ın kuramlarının karşılaştırılması.
3. Haftaİrlanda romanında hiciv türünün başlangıcı olarak görülen Jonathan Swift'in Gulliver's Travels, Laurence Sterne'nün Tristram Shandy'nin incelenmesi
4. Hafta19. yüzyılda İrlanda'ya özgü ilk izlekler (Maria Edgeworth ve Lady Morgan'dan seçilen birer eserin yorumlanması)
5. Hafta19. yüzyılda İrlanda'ya özgü ilk izlekler (Maria Edgeworth ve Lady Morgan'dan seçilen birer eserin yorumlanması)
6. Haftaİlk İrlanda gotiği olan Maturin, Le Fanu ve Bram Stocker'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi
7. Haftaİlk İrlanda gotiği olan Maturin, Le Fanu ve Bram Stocker'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaModern dönem İrlanda roman yazarlarından Samuel Beckett, James Joyce ve Brian O'Nolan'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi
10. HaftaModern dönem İrlanda roman yazarlarından Samuel Beckett, James Joyce ve Brian O'Nolan'ın eserlerinden örneklerin incelenmesi
11. HaftaÇağdaş toplumsal durumu, şehirde ve kırsal kesimdeki değişimi temsil eden romanların incelenmesi.
12. HaftaAra Sınav
13. HaftaÇağdaş toplumsal durumu, şehirde ve kırsal kesimdeki değişimi temsil eden romanların incelenmesi
14. HaftaÇağdaş toplumsal durumu, şehirde ve kırsal kesimdeki değişimi temsil eden romanların incelenmesi
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.    X
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek