İKA610 - İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve EDEBİYAT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve EDEBİYAT İKA610 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin, İngiliz roman, öykü, şiir ve tiyatrosunu kültürel bir bakış açısıyla, kültür kuramları çerçevesinde ayrıntılı bir şekilde inceleyerek, kültür ve edebiyat arasındaki yakın ilişkiyi kavrayacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ilgili kültürel kuramları tanıyabilecek,
  2. İngiltere'deki kültürel olguları tanıyabilecek,
  3. kültürel olguları edebi eserler yoluyla gözlemleyebilecek, örnekleyebilecek, karşılaştırma yapabilecek ve yorumlayabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, İngiltere'ye özgü alt kültür, popüler kültür, etnik kültür, çok kültürlülük, sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası kültürü gibi kavramlar, ilgili kuramlar incelenir, anılan konuların çağdaş İngiliz romanı, öyküsü, şiiri ve tiyatro oyunlarındaki yansımaları ele alınır. 
KaynaklarC. Bloom. Literature and Culture in Modern Britain.
B. Doyle. English and Englishness.
A. Milner. Literature, Culture and Society.
M. Mudrick. On Culture and Literature.
J. Storey, ed. What is Cultural Studies?: A Reader.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKültür ve edebiyat ilişkisi
2. HaftaKültür, gençlik kültürü, popüler kültür, politika, sınıf, cinsiyet, ırk, çok kültürlülük ve sömürgecilik dönemi sonrasına ait terminoloji ve kuramlar
3. HaftaJohn Storey, Ben Agger, A. Sinfield, A. Easthope gibi önemli kuramcılar ve kuramlarının tartışılması
4. HaftaSam Selvon'ın ve V. S. Naipaul'un eserlerinden başlıca birer metin incelemesi
5. HaftaSalman Rushdie'nin ve Buchi Emecheta'nın eserlerinden başlıca birer metin incelemesi
6. HaftaKazuo Ishiguro'nun ve Irvine Welsh'in eserlerinden başlıca birer metin incelemesi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaMark Ravenhill'in ve Anthony Neilson'ın tiyatro oyunlarından birer metin incelemesi
9. HaftaAnn Devlin'in ve Marina Carr'ın tiyatro oyunlarından birer metin incelemesi
10. HaftaRuksana Ahmad'in ve Hanif Kureishi'nin tiyatro oyunlarından birer metin incelemesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaJackie Kay ve Carol Ann Duffy'nin şiirlerinin incelenmesi
13. HaftaLinton Kwesi Jonson'ın ve Fred d'Aguiar'ın şiirlerinin incelenmesi
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.    X
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.    X
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek