İKA610 - İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve EDEBİYAT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLTERE'DE KÜLTÜR ve EDEBİYAT | İKA610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin, İngiliz roman, öykü, şiir ve tiyatrosunu kültürel bir bakış açısıyla, kültür kuramları çerçevesinde ayrıntılı bir şekilde inceleyerek, kültür ve edebiyat arasındaki yakın ilişkiyi kavrayacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, İngiltere'ye özgü alt kültür, popüler kültür, etnik kültür, çok kültürlülük, sömürgecilik ve sömürgecilik sonrası kültürü gibi kavramlar, ilgili kuramlar incelenir, anılan konuların çağdaş İngiliz romanı, öyküsü, şiiri ve tiyatro oyunlarındaki yansımaları ele alınır. | |||||
Kaynaklar | C. Bloom. Literature and Culture in Modern Britain. B. Doyle. English and Englishness. A. Milner. Literature, Culture and Society. M. Mudrick. On Culture and Literature. J. Storey, ed. What is Cultural Studies?: A Reader. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kültür ve edebiyat ilişkisi |
2. Hafta | Kültür, gençlik kültürü, popüler kültür, politika, sınıf, cinsiyet, ırk, çok kültürlülük ve sömürgecilik dönemi sonrasına ait terminoloji ve kuramlar |
3. Hafta | John Storey, Ben Agger, A. Sinfield, A. Easthope gibi önemli kuramcılar ve kuramlarının tartışılması |
4. Hafta | Sam Selvon'ın ve V. S. Naipaul'un eserlerinden başlıca birer metin incelemesi |
5. Hafta | Salman Rushdie'nin ve Buchi Emecheta'nın eserlerinden başlıca birer metin incelemesi |
6. Hafta | Kazuo Ishiguro'nun ve Irvine Welsh'in eserlerinden başlıca birer metin incelemesi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Mark Ravenhill'in ve Anthony Neilson'ın tiyatro oyunlarından birer metin incelemesi |
9. Hafta | Ann Devlin'in ve Marina Carr'ın tiyatro oyunlarından birer metin incelemesi |
10. Hafta | Ruksana Ahmad'in ve Hanif Kureishi'nin tiyatro oyunlarından birer metin incelemesi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Jackie Kay ve Carol Ann Duffy'nin şiirlerinin incelenmesi |
13. Hafta | Linton Kwesi Jonson'ın ve Fred d'Aguiar'ın şiirlerinin incelenmesi |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 24 | 48 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 33 | 110 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili, kültürü ve edebiyatı hakkında uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Genel kültür ve İngiliz kültür kavramları ve terimleriyle ilgili bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. İngiliz kültürüne ve edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | ||||
5. .Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve ışı faaliyetlerde inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek