İDE628 - İNGİLİZ SİYASİ OYUNLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLİZ SİYASİ OYUNLARI İDE628 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Beyin Fırtınası
Diğer: Oyun Metinlerinden Kısa Parçalar Okuma ve/veya Canlandırma, Tiyatrolara Gidiş  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencinin, 20. yüzyılın ikinci yarısında gelişim gösteren İngiliz siyasi tiyatrosundan seçilen başlıca oyunları politik, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirerek inceleyebilecek, söz konusu oyunları sınıflandırabilecek, karşılaştırabilecek ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. 20. yüzyılın ikinci yarısında gelişim gösteren İngiliz siyasi tiyatrosunda yazılmış oyunları sınıflandırır.
  2. 2. söz konusu dönemde İngiliz oyun yazarlarının eserlerini karşılaştırır.
  3. 3. bu oyun yazarlarının eserlerini, biçim ve içerik açısından derinlemesine inceler ve yorumlar.
  4. 4. bu eserlere eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşır.
Dersin içeriğiBu derste, 20. yüzyılın ikinci yarısında gelişim gösteren İngiliz siyasi tiyatrosunu temsil eden önemli yazarlar ve eserleri politik, sosyal ve kültürel arka planla ilişkilendirilerek incelenir, yorumlanır, tartışılır.  
KaynaklarWilliam Baker. Harold Pinter.
David Lane. Contemporary British Drama.
Michael Patterson. Strategies of Political Theatre: Post-War British Playwrights.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSean O'Casey'nin eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
2. HaftaCaryl Churchill'in eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
3. HaftaTrevor Griffiths'in eserlerinden başlıca iki metin incelenmesi
4. HaftaHoward Brenton'ın eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
5. HaftaDavid Hare'in eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
6. HaftaEdward Bond'un eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaHoward Barker'ın eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
9. HaftaHarold Pinter'ın eserlerinden başlıca iki metin incelemesi
10. HaftaDavid Edgar'ın eserlerinden başlıca iki metin incelenmesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaSteven Berkoff'un eserlerinden başlıca iki metin incelenmesi
13. HaftaPeter Barnes'ın eserlerinden başlıca iki metin incelenmesi
14. HaftaDavid Mercer'ın eserlerinden başlıca iki metin incelemesi, Genel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi22448
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü33110225

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve edebiyatı ve İngiliz kültürü hakkında hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, terimlerle ilgili uzmanlık düzeyinde bilgiye sahiptir.   X 
3. İngiliz edebiyatının farklı türlerdeki metinlerini tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak açıklamak ve yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerilerini geliştirir.    X
5. Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. Edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları uygulayarak disiplinlerarası bir anlayışla inceler ve yorumlar.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerilere sahiptir.   X 
8. .Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda sunar.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu müfredat içi ve dışı faaliyetlerle inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek