İDB701 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER İDB701 2. Yarıyıl 0 2 0 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Emine Yarar 
Dersin amacıBu dersin amacı, dilbilim araştırmalarındaki değişik yaklaşımların tanıtılması ve tartışılması, bir araştırma projesinin gerçekleştirilmesindeki aşamaların ayrıntılı olarak tartışılarak her öğrencinin bir araştırma makalesi yazmasının sağlanmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, - değişik araştırma makalelerini inceler - bir araştırma projesinin planını hazırlar - bir araştırma projesini yürütür - bir araştırma makalesi yazar
Dersin içeriğiAraştırma problemi veya amacı belirleme, teorik altyapıyı oluşturma, araştırmayı dizayn etme, verilere ulaşma ve analiz, sonuçları yorumlama. 
KaynaklarCook, D. C. & Campbell, D. T. (1979). Quasi-experimentation: Design and analysis issues
for field settings. Boston: Houghton Mifflin.
Fink, A. (1998). Conducting Research Literature Reviews. London: Sage Publications.
Milroy, L. (1987). Observing and Analyzing Natural Languages. Oxford: Blackwell.
Strauss, A. & Corbin, C. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory
Procedures and Techniques. Newbury Park, C. A. Sage Publications. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDilbilim araştırmalarında benimsenen farklı yaklaşımlar
2. HaftaBu yaklaşımlara ilişkin farklı araştırmaları içeren makalelerin incelenmesi
3. HaftaAraştırma sürecini oluşturan adımların tanıtılıp tartışılması
4. HaftaHipotez geliştirme ya da araştırma sorularının oluşturulması
5. HaftaAraştırma yöntemlerinin tanıtılması
6. HaftaDeğişik araştırma yöntemlerini örneklendiren makalelerin tartışılıp incelenmesi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaÖrneklem oluşturma yöntemleri
9. HaftaVeri toplama teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi
10. HaftaVeri çözümleme teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi
11. HaftaVeri çözümleme teknikleri ve bu tekniklere örnek oluşturan makalelerin incelenmesi
12. HaftaVerilerin bulgular şeklinde tartışılması
13. HaftaBulguların tartışılması sırasında kullanılabilecek teknikler (Tablo ve grafikler)
14. HaftaBulguların sonuç oluşturulacak şekilde tartışılması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)340
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler710
Sunum710
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama8864
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü4567300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek