ÜYS690 - PERFORMANS ÖLÇÜMÜNDE SAYISAL YÖNTEMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PERFORMANS ÖLÇÜMÜNDE SAYISAL YÖNTEMLER ÜYS690 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doktor Öğretim Üyesi Kazım Barış Atıcı 
Dersin amacıBu ders etkinlik kavramı ve matematiksel modelleme yoluyla etkinlik ölçümü üzerine bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. - Etkinlik ölçümü modellerini tasarlamayı
  2. - Problem gereklerine göre değişik yaklaşımlar arasındaki farklılıkları algılamayı
  3. - Etkinlik ölçümü modellerini çözmeyi
  4. - Sonuçları yorumlamayı öğrenecektir.
Dersin içeriğiÜretim Ekonomisine Giriş, Verimlilik ve Etkinlik, Ölçeğe Göre Getiri, Parametrik Olmayan Etkinlik Ölçümü Metotları, Veri Zarflama Analizi (VZA), VZA Modelleri ve Dualite, Ağırlık Kısıtlı VZA Modelleri, Yazılım kullanarak VZA modellemesi, Malmquist Produktivite Indeksi, Parametrik Etkinlik Ölçümü Metotları, Stokastik Etkinlik Sınırı, Etkinliği Etkileyen Faktörler ? Regresyon Modelleri 
KaynaklarCooper, W.W., Seiford, L.M., Tone, K. (2006) Introduction to Data Envelopment Analysis and Its Uses, Springer.

Zhu, J. (2002) Quantitative Methods for performance evaluation and benchmarking: Data Envelopment Analysis with spreadsheets, Springer.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÜretim Ekonomisine Giriş
2. HaftaVerimlilik ve Etkinlik
3. HaftaÖlçeğe Göre Getiri
4. HaftaParametrik Olmayan Etkinlik Ölçümü Metotları
5. HaftaVeri Zarflama Analizi (VZA)
6. HaftaVZA Modelleri ve Dualite
7. HaftaAğırlık Kısıtlı VZA Modelleri
8. HaftaYazılım kullanarak VZA modellemesi
9. HaftaÖdev
10. HaftaMalmquist Produktivite Indeksi
11. HaftaParametrik Etkinlik Ölçümü Metotları
12. HaftaStokastik Etkinlik Sınırı I
13. HaftaStokastik Etkinlik Sınırı II
14. HaftaEtkinliği Etkileyen Faktörler ? Regresyon Modelleri
15. HaftaSoru-Cevap
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12525
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3054171

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde araştırma ve çalışmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar.  X  
2. İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir.   X 
3. Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir.  X  
4. Ulusal ve uluslar arası projelerde aktif rol alır, projenin iç ve dış paydaşları arasındaki ilişkileri ve dinamikleri doğru analiz eder ve etkin dil becerileriyle tüm paydaşları yönlendirir ve motive eder.X    
5. İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir. X   
6. İşletmenin tüm temel alanlarında kazandığı ileri düzey bilgileri analiz, problem çözme ve yenilikleri teşvik etme amacıyla doğru şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.    X
8. Örgüt hedefleri doğrultusunda alınacak kararlarda, kazandığı öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi sayesinde aktif rol alır.   X 
9. İçinde bulunduğu tüm faaliyetlerde etik değerlere bağlı ve toplumsal ve evrensel değerlerden şaşmadan, sahip olduğu bilgileri, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.  X  
10. İşletme yönetiminin disiplinler arası yapısına ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi üst düzeydedir.   X 
11. İşletme alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından ve geniş bir perspektifle yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir.  X  
12. Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek