ÜYS690 - PERFORMANS ÖLÇÜMÜNDE SAYISAL YÖNTEMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PERFORMANS ÖLÇÜMÜNDE SAYISAL YÖNTEMLER | ÜYS690 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doktor Öğretim Üyesi Kazım Barış Atıcı | |||||
Dersin amacı | Bu ders etkinlik kavramı ve matematiksel modelleme yoluyla etkinlik ölçümü üzerine bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Üretim Ekonomisine Giriş, Verimlilik ve Etkinlik, Ölçeğe Göre Getiri, Parametrik Olmayan Etkinlik Ölçümü Metotları, Veri Zarflama Analizi (VZA), VZA Modelleri ve Dualite, Ağırlık Kısıtlı VZA Modelleri, Yazılım kullanarak VZA modellemesi, Malmquist Produktivite Indeksi, Parametrik Etkinlik Ölçümü Metotları, Stokastik Etkinlik Sınırı, Etkinliği Etkileyen Faktörler ? Regresyon Modelleri | |||||
Kaynaklar | Cooper, W.W., Seiford, L.M., Tone, K. (2006) Introduction to Data Envelopment Analysis and Its Uses, Springer. Zhu, J. (2002) Quantitative Methods for performance evaluation and benchmarking: Data Envelopment Analysis with spreadsheets, Springer. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Üretim Ekonomisine Giriş |
2. Hafta | Verimlilik ve Etkinlik |
3. Hafta | Ölçeğe Göre Getiri |
4. Hafta | Parametrik Olmayan Etkinlik Ölçümü Metotları |
5. Hafta | Veri Zarflama Analizi (VZA) |
6. Hafta | VZA Modelleri ve Dualite |
7. Hafta | Ağırlık Kısıtlı VZA Modelleri |
8. Hafta | Yazılım kullanarak VZA modellemesi |
9. Hafta | Ödev |
10. Hafta | Malmquist Produktivite Indeksi |
11. Hafta | Parametrik Etkinlik Ölçümü Metotları |
12. Hafta | Stokastik Etkinlik Sınırı I |
13. Hafta | Stokastik Etkinlik Sınırı II |
14. Hafta | Etkinliği Etkileyen Faktörler ? Regresyon Modelleri |
15. Hafta | Soru-Cevap |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 45 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 54 | 171 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde araştırma ve çalışmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. | X | ||||
2. İşletme alanında karşısına çıkan problemleri çözümlemede alana uygun yazılımları kullanabilir ve yeni çözüm yöntemlerine ve yazılımlara adaptasyon becerisi yüksektir. | X | ||||
3. Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslar arası projelerde aktif rol alır, projenin iç ve dış paydaşları arasındaki ilişkileri ve dinamikleri doğru analiz eder ve etkin dil becerileriyle tüm paydaşları yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. İçinde bulunduğu örgütün tüm paydaşlarıyla hem sözlü hem de yazılı olarak doğru iletişim ve bilgi aktarımını gerçekleştirecek ve yönetebilecek iletişim becerilerine sahiptir. | X | ||||
6. İşletmenin tüm temel alanlarında kazandığı ileri düzey bilgileri analiz, problem çözme ve yenilikleri teşvik etme amacıyla doğru şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Örgüt hedefleri doğrultusunda alınacak kararlarda, kazandığı öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi sayesinde aktif rol alır. | X | ||||
9. İçinde bulunduğu tüm faaliyetlerde etik değerlere bağlı ve toplumsal ve evrensel değerlerden şaşmadan, sahip olduğu bilgileri, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletme yönetiminin disiplinler arası yapısına ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi üst düzeydedir. | X | ||||
11. İşletme alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından ve geniş bir perspektifle yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını bilimsel mecralarda paylaşarak ya da bilimsel toplantıları takip ederek alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek