ÇGE713 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ÇGE713 3. Yarıyıl 0 2 0 4
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıİlgi duyulan konu çerçevesinde bilgi toplayıp, bunları sistematik bir şekilde raporlaştırabilme becerisini kazanmış olmak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında farklı uygulama alanlarını tanır.
  2. Veri toplama yöntemleri hakkında bilgi edinir.
  3. Araştırma yapma konusunda öz yeterlik kazanır.
  4. Sunum yapma, raporlaştırma, konu hakkında tartışma becerilerini geliştirir.
Dersin içeriğiÇocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında ilgi duyulan konu çerçevesinde alan yazında veri toplama yöntemleri konusunda bilgi toplar ve bu konuda beceri kazanır.
İlgilendiği konu hakkında sistematik biçimde veri toplar.
Edindiği bilgileri sistematik biçimde raporlaştırır.
Hazırlanan raporu sözel olarak sunar. 
KaynaklarÇocuk Gelişimi ve Eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası güncel literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAlan yazında tarama anlatımı
2. HaftaAlan yazında tarama
3. HaftaAlan yazında tarama
4. HaftaKonu belirleme
5. HaftaKonuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
6. HaftaKonuyla ilgili veri toplama yöntemi üzerinde çalışma
7. HaftaYapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile değerlendirilmesi
8. HaftaVeri toplama işlemi
9. HaftaVeri toplama işlemi
10. HaftaVeri toplama işlemi
11. HaftaVeri toplama işlemi
12. HaftaVeri toplama işlemi
13. HaftaVeri toplama işlemi
14. HaftaSeminer
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1010
Laboratuar00
Uygulama110
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama13030
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü1892120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.X    
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.     X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek