ÇGE696 - ÇOCUK GELİŞİMİNDE KLİNİK UYGULAMALAR-II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KLİNİK UYGULAMALAR-II | ÇGE696 | 2. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Normal gelişim gösteren, özel gereksinimli, korunmaya muhtaç ve gelişimi risk altındaki çocuklar hakkında bilgilerin kapsamlı kavranmasını sağlamak; gelişim alanlarına özgü farklı tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerisini geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Klinik çocuk gelişimi uygulama, kapsamlı çocuk gelişimi değerlendirme araçlarını ve tekniklerini kullanarak, çocuğu değerlendirir, tanıya yönelik yazılı görüş sunar ve uygun gelişimsel destek hizmete karar verir. Gelişimsel takip izlemini sürdürür. | |||||
Kaynaklar | 1) Pieterse, M, Treloar, R., Cairns, S., Uther, D., Brar, E. (2007) Küçük adımlar, gelişimsel geriliği olan çocuklara yönelik erkem eğitim programı (Çev. Prof.Dr. Gönül Kırcaali İftar). Daktylos Yayınları- İstanbul 2) Bluma, S.M. (1976) A Parent's Guide To Early Education: A Special Edition of The Portage Guide To Early Education Unknown Binding 3) Savaşır, I., Sezgin, N., Erol, N. (1992) Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) Türkçe Uyarlaması. 4) Yalaz, K., Anlar, B., Bayoğlu, B. (2009). Denver II Gelişimsel tarama Testi. Türk Çocukları standardizasyonu. Gelişimsel Çocuk nörolojisi Derneği, Ankara 5) Gettman, D. (1987) Basic Montessori. Learning Activities for Under-Fives. St. Martin?s Press. New York. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgilerin genel tekrarı |
2. Hafta | Çocuk gelişimi değerlendirme çalışmaları hakkında güncel araştırmalar hakkında bilgi |
3. Hafta | Aile görüşmesi ve çocuk gelişimi değerlendirme gözlem çalışması |
4. Hafta | Çocuk gelişimi değerlendirme araçlarını hakkında güncel bilgiler |
5. Hafta | Ara sınav |
6. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama |
7. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama |
8. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama |
9. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama |
10. Hafta | Vaka tartışmaları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama |
13. Hafta | Klinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama |
14. Hafta | Vaka tartışmaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 8 | 8 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 33 | 98 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | ||||
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | ||||
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | ||||
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | |||||
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | ||||
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | ||||
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | ||||
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | ||||
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek