ÇGE696 - ÇOCUK GELİŞİMİNDE KLİNİK UYGULAMALAR-II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK GELİŞİMİNDE KLİNİK UYGULAMALAR-II ÇGE696 2. Yarıyıl 1 4 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriUygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıNormal gelişim gösteren, özel gereksinimli, korunmaya muhtaç ve gelişimi risk altındaki çocuklar hakkında bilgilerin kapsamlı kavranmasını sağlamak; gelişim alanlarına özgü farklı tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerisini geliştirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çocuk gelişimi alanına özgü geniş kapsamlı ölçme, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir.
  2. Çocuk gelişimi alanındaki kuramsal ve uygulamalı prensipleri kullanarak alanla ilgili diğer disiplin alanlarından gelen bilgileri değerlendirerek problem çözme ve klinik karar vermede kullanır.
  3. Gelişimsel değerlendirme araçlarından uygun olanı her çocuk için belirleyebilir ve çocuk için uygun gelişimsel destek hizmet planına karar verebilir.
  4. Her çocuğun değerlendirme sonuçlarını yorumlamada tecrübe kazanır Gelişimsel değerlendirme raporu yazabilir.
Dersin içeriğiKlinik çocuk gelişimi uygulama, kapsamlı çocuk gelişimi değerlendirme araçlarını ve tekniklerini kullanarak, çocuğu değerlendirir, tanıya yönelik yazılı görüş sunar ve uygun gelişimsel destek hizmete karar verir. Gelişimsel takip izlemini sürdürür.  
Kaynaklar1) Pieterse, M, Treloar, R., Cairns, S., Uther, D., Brar, E. (2007) Küçük adımlar, gelişimsel geriliği olan çocuklara yönelik erkem eğitim programı (Çev. Prof.Dr. Gönül Kırcaali İftar). Daktylos Yayınları- İstanbul

2) Bluma, S.M. (1976) A Parent's Guide To Early Education: A Special Edition of The Portage Guide To Early Education Unknown Binding

3) Savaşır, I., Sezgin, N., Erol, N. (1992) Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) Türkçe Uyarlaması.

4) Yalaz, K., Anlar, B., Bayoğlu, B. (2009). Denver II Gelişimsel tarama Testi. Türk Çocukları standardizasyonu. Gelişimsel Çocuk nörolojisi Derneği, Ankara

5) Gettman, D. (1987) Basic Montessori. Learning Activities for Under-Fives. St. Martin?s Press. New York.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgilerin genel tekrarı
2. HaftaÇocuk gelişimi değerlendirme çalışmaları hakkında güncel araştırmalar hakkında bilgi
3. HaftaAile görüşmesi ve çocuk gelişimi değerlendirme gözlem çalışması
4. HaftaÇocuk gelişimi değerlendirme araçlarını hakkında güncel bilgiler
5. HaftaAra sınav
6. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
7. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
8. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
9. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
10. HaftaVaka tartışmaları
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
13. HaftaKlinik ortamda çocuk gelişimi alanında kazandığı teorik bilgileri uygulama
14. HaftaVaka tartışmaları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1425
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar210
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)188
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13636
Toplam İş Yükü3398180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.      
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.    X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek