ÇGE615 - ANA-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ANA-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ ÇGE615 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Özcan DOĞAN 
Dersin amacıDersi alan öğrencilerin anne-baba ve çocuk ilişkilerini, anne-babanın çocuğun gelişimindeki rolünü kavrayabilmeleri, buna yönelik gerekli önlemleri alabilmeleri ve anne-babalara uygun rehberliği yapabilmeleri beklenir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Aile yapılarını tanımak, anne-baba çocuk ilişkilerinin altında yatan dinamikleri kavramak ve analiz edebilmek
  2. Anne-baba çocuk ilişkilerine gelişimsel perspektiften bakabilmek, anne-baba çocuk ilişkileri bağlamında ortaya çıkabilecek problemleri tanıma ve çözüm önerileri üretebilme becerilerine sahip olabilmek.
Dersin içeriğiAna-baba çocuk ilişkileri üzerinde durulmakta ve farklı ana-baba tutumları ve bunun çocuk üzerindeki etkileri tartışılmaktadır.  
KaynaklarKuczynski, L. (2003). Handbook of Dynamics in Parent-Child Relations. Sage Publications, USA.
Dallos, R., Draper, R.(2012) Kesici, Ş., Kiper, C.(Ed.)Aile Terapisine Giriş. Sistematik Teori ve Uygulama. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve Dersin Tanıtımı
2. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi
3. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerinin kavramsal çerçevesi
4. HaftaAnne-baba çocuk ilişkileri sürecine yönelik yaklaşımlar
5. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerindeki gelişimsel değişim
6. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü
7. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerinde çocuğun rolü (Engelli çocuk vb. gibi özel durumlar)
8. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri
9. HaftaAnne-baba çocuk ilişkilerinde anne-babanın rolleri (Boşanma vb. gibi özel durumlar)
10. HaftaAnne-Baba ve Çocuk İlişkilerinin Dinamiklerine Yönelik Araştırma Yöntemleri (Niteliksel ve Niceliksel Yöntemler)
11. HaftaKaynak Tarama ve Proje oluşturma
12. HaftaKaynak Tarama ve Proje oluşturma
13. HaftaKaynak Tarama ve Proje oluşturma
14. HaftaProje Sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum210
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1011110
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje21020
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3062240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.     
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek